gelukkig stel

 

30 Tips om je relatie levend te houden

  1. Blijf focussen op het positieve van elkaar, wat is er zo fijn en goed aan je partner? Wat maakt hem/ haar zo bijzonder?
  2. Accepteer de ander zoals hij/zij is, met kwaliteiten én tekortkomingen.
  3. Blijf respectvol, ook als jullie ruzie hebben.
  4. Blijf je herinneringen waarom je ooit op je partner gevallen bent. Wat maakt hem/ haar zo speciaal voor jou?
  5. Laat je waardering merken, ook over de dingen die inmiddels zo vanzelfsprekend zijn.
  6. Denk na, voordat je kritiek uit. Is de kritiek terecht? Is het nodig om er iets van te zeggen, of is het een uiting van eigen frustratie?
  7. Kom er op terug als je er naast zat en zeg sorry.
  8. Zet door, ook als het even moeilijk is.
  9. Werk aan jezelf, niet aan de ander. De enige waar je invloed op hebt, ben je zelf. De ander transformeert automatisch mee.
  10. Datgene waar je je aan ergert, zegt vaak meer over jezelf, dan over de ander. Steek dus je hand in eigen boezem.
  11. Geef regelmatig een oprecht compliment.
  12. Verras elkaar regelmatig.
  13. Blijf speciale data vieren.
  14. Ga er af en toe op uit met z’n tweetjes.
  15. Zet eens wat vaker de televisie uit, kaarsjes aan, muziekje op en praat met elkaar over wat je werkelijk bezig houdt.
  16. Geef elkaar elke dag een knuffel met échte aandacht.
  17. Maak lol.
  18. Geef elkaar vrijheid, doe ook allebei je eigen ding.
  19. Blijf aandacht besteden aan je looks. Het oog wil ook wat.
  20. Houd jullie seksleven levend, praat erover met elkaar als dit niet helemaal lekker loopt en kijk hoe je aan elkaar tegemoet kunt komen.
  21. Blijf je realiseren dat jullie samen het fundament van jullie kind zijn.
  22. Evalueer regelmatig hoe jullie het vinden gaan tussen jullie.
  23. Maak een goede weekplanning, dit voorkomt een hoop stress miscommunicatie.
  24. Leg elkaar af en toe heerlijk in de watten
  25. Stel samen doelen, waar je naartoe wilt werken

 

Zit-je-in-een-dip-tips:

  1. Realiseer je dat je het echt veel erger had kunnen treffen (in de meeste gevallen dan J ) en wees blij om alle vervelende eigenschappen die jouw partner NIET heeft.
  2. Vraag je af wat JIJ kunt doen om de situatie te veranderen en DOE dat.
  3. Neem tijdig een time-out als je voelt dat je gaat ontploffen.
  4. Uit even helemaal geen kritiek, geef alleen maar complimenten en uit je waardering over de dingen die je wel fijn vindt.
  5. Kijk waar je reageert vanuit eigen pijn. Word je hier bewust van en kies ervoor die pijn niet meer tussen jullie in te laten staan. Werk daar op een andere manier aan en vraag eventueel hulp.

 

“Far too many people are looking for the right person, instead of trying to be the right person”

Gloria Steinem

Getagd op:

Meld je aan voor mijn gratis e-book WORD EEN MINDFUL-MAMA IN 4 STAPPEN!

  • Voor mama's die maximaal willen genieten van hun gezin
  • Voor mama's die meer rust en ontspanning willen ervaren
  • Voor mama's die willen leren om rustig te reageren op stressvolle situaties met de kids

En ontvang meteen ook mijn WEEKLY DOSE OF MOTHERHOODINSPIRATION